elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Thothov Tarot – Aleister Crowleyho tarot – recenzia

Posted by elizabethin na 2. februára 2013

Tarot Thota_BoxThothov Tarot navrhol Aleister Crowley na základe egyptskej, gréckej, východnej, stredovekej a aj kresťanskej symboliky, spolu s prvkami numerológie, astrológie, alchýmie a kabaly. Ja viem, že táto veta znie ako guľáš, ale zhruba na týchto kartách nájdeme asi zo všetkého niečo.

Crowley ako udáva história začal navrhovať karty v 1938 v spolupráci s Lady Frieda Harris, ktorá ich maľovala. Aleister bol tak náročný na symboly, že Frieda niektoré premaľovávala aj 8x, kým nebol spokojný.

Lady Frieda ako je známe ho veľmi milovala a aj keď Aleister bol viac ako svojský v jeho životnom štýle, považovala ho za svoju osudovú lásku.

Dvaja Mágovia sú tu pridaní ako súčasť balíčka, aj keď boli Crowleym odmietnutí, ale Lady Harris na tom trvala.

Je potrebné dodať, že ani Lady Harris a ani Crowley sa nedožili prvého publikovania ich veľkolepého diela, ktoré vyšlo pod názvom  Ordo Templi Orientis v 1969. 

Keďže sa jedná o úplné iné spracovanie ako poznáme u  Rider-Waitovej symboliky, odporúčam zakúpiť si asi najlepšiu knihu na trhu, ktorá veľmi podrobne nielen vysvetľuje jednotlivé karty, ale aj ponúka karetné rozklady a návody ako s týmto balíčkom pracovať. Ide o Veľká kniha Crowlyho tarotu od Angeles Arrien.

Ja osobne ho mám veľmi rada, ale považujem ho za ťažký a vždy potrebujem pracovať s knihou, aby som sa dostala k tomu významu, ktorý mi chce povedať. Veľmi oceňujem prepojenie s astrológiou a numerológiou a považujem ho za najpresnejší, čo sa týka odpovedí na životné otázky a problémy vôbec.

Neviem, či by som odporúčala začať s ním, skôr ak máte možnosť, zakúpte si aj niektorý balíček s dobrou Rider-Waitovou symbolikou a to veľmi pomôže pri pochopení toho začiatočného základu, ktorý potrebujete pri tomto balíčku aspoň mať.

Balíček je samozrejme rozdelený na Malú a Veľkú arkánu, ale pripravte sa na iné pomenuvávania dvorných kariet a aj  niektorých z Veľkej arkány.

O tomto balíčku by sa dalo povedať ešte mnohé, čo určite nájdete aj inde na internete. Ja len dodám, že čokoľvek potrebujem poriešiť, vždy mi dá správnu odpoveď a poskytne aj radu, čo treba robiť. Len dlhšie trvá, kým si zvyknete s ním pracovať a pochopíte, čo vám hovorí.

autor – Elizabehtin

Meditácia s kartami z Veľkej arkány

Shadowscapes tarot – recenzia

Grace cards – recenzia

Art Nouveau Tarot – tarot recenzia

Uzatváracia karta v Tarote

Tarot na pomoc tej druhej strane 🙂 menej zúfalej 🙂

VEŠTENIE – Rôzne spôsoby ORÁKULA

42 komentárov to “Thothov Tarot – Aleister Crowleyho tarot – recenzia”

  1. ambala said

    Crowleyho tarot je prvy tarot, ktory som si kedy kupila. je uzasny, ale vyberam ho naozaj len vo velmi vynimocnych pripadoch… 😉

    • ambalka ten tarot ma tolko bocnych vyznamov ze az, ale zasa podla mna zahrna v sebe vsetko co sa da a ma odpoved na vsetko tak povediac xixiixix, ja niekedy na tu kazrtu pozeram, ze teda poriadne od veci a potom si zoberiem aj vyznam co sa tyka astrologie a hned je to jasne xixi
      inak pri nom som sa naucila, ze neexistuje zle vytiahnuta karticka, ale len zle odinterpretovany vyznam 😛

      pekny den prajem a vela stastia pri tarote vy tam dole :-)))

  2. Adriana said

    Dobry den
    poprosim vas o radu. Dlho som cakala na chvilu,kedy sa uz rozhodnem,ci si tie karty mam uz konecne kupit. Asi pred mesiacom som sa pytala jednej skusenej damy v tejto sfere,ci mam alebo si to len namyslam… takze karty uz mam doma,konkretne thothov tarot na doporucenie. Teraz citam ,ze je dost narocny,no mam y neho celkom dobry pocit. zatial som si ho podelila podla arkan,tak sa pomaly zoznamujem. Len mam trosku chaos vo vyklade. Vzdy pouzijem vsetkych 78 kariet alebo si ich musim podelit? Najde sa tu prosim nejaky ucitel,ktoremu by som neliezla na nervy? Ked tak nad tym rozmyslam ten manual,co bol ku kartam je asi slaby ze? treba mi jednoznacne velku knihu crovwl. tarotu? prosim,prosim,pomozte mi nabrat smer. Dakujem Adriana

    • pekny den Adrianka
      Adrianka ja mam zakupenu tu velku knihu, ktora je velmi dobra a pomoze vam najlepsie ako s tymito kartickami pracovat. Ja mam aj zosit, kde mam na lepsie pochopenie popisane veci. Je to skvely tarot a omnoho obraznejsi a vyrecnejsi ako tie druhe, len treba s nim robit a naucit sa, co vam chce povedat. mne povedal vzdy najpresnejsie co som chcela.
      nech sa Vam dari Adrianka.

      • Adriana said

        Dobry den Pani Elizabetkin,
        dakujem Vam za odpoved.Tak som zacala kartu po karte.dostala som sa po cisarovnu,tieto 4 karty mi zabrali asi tak dve hodky,asi som sa nejak pozabudla.len ta cisarovna je pre mna nieco,co mi nechce moja hlavicka prijat,neviem preco. viem ze to bude na dlhsie lebo niekedy si rezervovet cas len pre mna a karty je tazke. len neviem ci si mam vyznamkariet osvojovat ako sa povie rad radom alebo priamo vo vyklade napr troch kariet. Ach tak by som si zelala nejaku zivu ucitelku:) .Dufam,ze Vas moc neotravujem,a mozem Vas obcas poprosit o radu? Co na to vase karty?:) Ps prajem Vam dobry rok 2015,nech ste zdrava a nech sa viete vzdy mudro rozhodnut! Adriana

  3. Marian Sliacky said

    Dobry den. Mozte mi prosim vas povedat, ktora karta mi je pridelena, kedze som narodeny 10.01.1982. ?

  4. Adriana said

    Marian vasa karta osobnosti je Blazon,karta duse je Cisar.

    • Marian said

      Dakujem.. A viete mi povedat co to vlastne znamena? Cely zivot hladam sam seba s pocitom, ze sem vobec nepatrim.. Od zakladnej skoly ma pritahuju zahady, tajomstva a vsetko co je pred zrakom ludi skryte. Poslednych par rokov som vsetek volny cas venoval studiu vsetkych moznych, dostupnych aj menej dostupnych materialov, priahnuc len po pravde a zisteni, co tu vlastne robime..? Vela veci sa mi vyjasnilo, vela som toho pochopil, ale neviem najst odpoved na to, co tu vlastne ja robim.

  5. Adriana said

    Marianko,ja to vidim takto- su to dve prijemne karty,aj ked na prvy phlad vam mozno blazon pride odveci,ale myslim si ze vas vystihuje,on je tiez tak nakloneny k mistickosti a novym veciam. posobi tak na druhych mozno nie uplne pochopitelne,ze si ide rovno za svojim cielom co je vo vasom pripade to duchovno,transcendentalno. nesmiete sa ohliadat,divajte sa pred seba a dosiahnete to pre co ste sa v duchu rozhodli ela este ste sa neodvazili to vyslovit. celte tomu strachu,ktory vas mozno brzdi. A tomu zase napomaha cisar ten je rodeny vodca,mudry Ostatni ho respektuju,co dosiahol svojim pevnym nekompromysnym jednanim. Citte sa aj vy ako cisar a otvroia sa vam nove moznosti. Je cas zariskovat….

    • Marian said

      Dakujem krasne Adrianka.. Aj za to oslovenie “Marianko” ..tak ma vola moja starka..:-))
      Zo vsetkeho co som studoval, bola prave kabala a tarot pre mna spanielska dedina. Ale ked som po prvy raz natrafil na tarotove karty hned mi padla do oka prave karta “blazon”
      Hned som vedel, ze nejakym sposobom vystihuje mna, ale nemal som sajnu, co mi maju tie karty povedat..
      V podstate ste ma celkom vystihli tymi par vetami a urcite aj hodne pomohli..
      Som vasim dlznikom.. Cokolvek budete chciet sa opytat, velmi rad pomozem, len okrem spominanej kabali a tarotu.. To je zjavne vasa parketa:-)

      • Adriana said

        Marian,clovek sa stale uci. Takze rovno vpred ! Aj ja som vykrocila touto cesto po dlhych rokoch uvazovania,ci mam,takze asi tak. Nieste mojim dlznikom,v podstate som vam len povedala,co ste vedeli aj vy sam. 🙂

  6. Marian said

    Co vas nakoniec presvedcilo ist touto cestou, ked ste dlhe roky uvazovala?
    Prepacte mi moju zvedavost, ale nestava sa mi casto, ze by som s niekym mohol na tuto temu rozpravat..

  7. Adriana said

    No casto sa mi stava,ze co sa mi sniva,sa aj splni,tiez inklinujem k tomu nadprirodzenu zaujimaju ma veci medzi nebom a zemou.A karty? bol to pocit ze si ich mam kupit len som si ho vykladala tak ze si to len namyslam. Tak som si nakoniec dala vylozit karty ja,ze ci si to len namyslam alebo ma niekde naozaj cakaju… A hadajte teda co vyslo 🙂 mam doma thothov tarot a pomaly sa zdokonalujem.

    • Marian said

      :-))
      Ja som Thovtov tarot dostal pred mesiacom na narodeniny.. Len predvcerom som balicek rozbalil, ako ste mi napisala o mojich dvoch kartach a prezeral som si tie 2 karty.
      Minuly rok som si kupil klasicke tarotove karty, ked som sa snazil pochopit kabalu. Jeden cesky kabalista napisal 350 stranovu knihu o vyzname kabaly a jej spojitosti s tarotom, o tom ako karty vznikli podla obrazkov vyritych do kamena atd..
      Velmi ma prekvapila diametralna odlisnost jednotlivych kariet a symbolov tarotu klasickych a thovtovych..
      Vlastne Thovtov tarot ma uplne prekvapil, pretoze som studoval Thovta, smaragdove dosky, cital Thovtovu knihu (ktoru urcite odporucam), ale nikdy som sa nestretol s tarotom od Thovta..

      • Adriana said

        JA som si kupila thotov tarot na zaklade doporucenia,moc som ho neanalyzovala na nete,ale az ked bol doma. Mozem povedat,prvy dojem veelmi dobry na mna urobili,mozno aj za tie egyptske prvky,nakolko Egypt je moja srdcovka a hlavne Luxor a Hypostylovy sal v Karnackom chrame. To je nieco uuzasne. Asi som bola v minulom zivote Egyptanka 🙂 Tak peknu subotu zelam ! A.

  8. Marian said

    Peknu sobotu aj vam.. Chcem sa este opytat.., kazdy jeden clovek ma 2 karty? Kartu osobnosti a kartu duse?
    Co sa tyka Egypta, vzdy ma neuveritelne pritahovali pyramidy, zahada okolo nich, nezodpovedane otazky do dnesneho dna a tak isto Dendera – astrologicky kalendar Zodiac.

  9. Adriana said

    karta osobnosti,karta duse a este rocna karta vy mate obesenca. ten tak trosku stagnuje.Ale zase ide o to ci upustit od bezneho stereotypu,spravit ciaru a znovu zacat alebo nie. zmenit uhol pohladu na veci,ci? ale to si uz domyslite.Chcelo by to dalsiu kartu,ale tu si musite vytiahnut vy,nie ja lebo by bola moja .
    A co sa tyka Egyptu Dendera moze byt. su miesta na ktore sa asi nikdy nedostanem. Napriklad taky Esetin chram na File.

    • Marian said

      File je uz moc juzne.., tam by som z toho tepla odpadol.. Vlastne do Egypta by som sa odvazil asi len v decembri, ci januari, ked je tam znesitelnych 24 stupnou..:-)
      A ak smiem vediet.., odkial ste? ..Ci by bolo niekedy mozne tu kartu vytiahnut..
      Alebo mam doma zamiesat svojimi a jednu vybrat? 🙂

  10. Adriana said

    Ha,neprezradim 🙂 budete si muset zamiesat tie svoje. To zvladnete

  11. Adriana said

    Ja to vidim ,ze tento rok by ste mali zmenit pohlad na seba,nevycitat si negativa a brat ich ako vas celok. Mat sa rad,teda venovat sa comu chcem. Mysim si ze vas niekto o nieco poziada,mozno pomoc. Suhlaste, budete nakoniec so sebou spokojny. Mozno aj cesta ? Tak to je z mojho pohladu. Dufam,ze som vas moc neschaosila

  12. Adriana said

    Dobru a rano porozmyslajte o kom a o com sa vam snivalo. Urcite to bude suvisiet,aj ked nie hned. Potom mi niekedy napiste ci som mala v niecom pravdu…

    • Marian said

      Dobre rano.. Snivali sa mi asi 3,alebo 4 sny ale viac menej vsetky boli svojim sposobom pozitivne, aj ked som sa zo par krat v noci prebudil..
      Ja uz dlhsiu dobu pozorujem svoje sny a snazim sa nad nimi premyslat, ze co mi mali naznacit. Niekedy to pochopim, niekedy su uplne chaoticke a niekedy zas tak uplne zive, ze sa to neda ani opysat..
      Podte radsej niekedy na kavu porozpravat.., lepsie sa o vsetkom hovori ako pise..

  13. Adriana said

    Marian,s cudzimi muzmi v zasade na kavu nechodim. 🙂

    • Marian said

      Viete, ze sa volam Marian, viete kedy som sa narodil a z kariet viete aka som osobnost..
      Kavu som nenavrhol za ucelom blizsieho spoznania Vas, ale kvoli debate na temy, ktore mame spolocne, hlavne mimo verejneho blogu.
      Ospravedlnujem sa ak vam to vyznelo ako nejake chabe pozvanie na rande. To ja len som zvyknuty stretavat sa s cudzimi ludmi kazdy den na pracovnej urovni.
      Mozno aj keby ste s tym stretnutim suhlasila, zistili by sme, ze byvame 200km od seba a nechali by sme to radsej tak 🙂

  14. Adriana said

    Predpokladam ze to je min 200 km, som z TN a na vas tipujem BB a dalej 🙂

  15. Adriana said

    Tak som daleko nebola. Ste na fb? Poslite nick ak chcete, pridam si vas,ak chcete mat dochodkynu v priateloch 🙂

    • Marian said

      Bohuzial facebook ani ine socialne siete nemam.., davam prednost vzacnemu osobnemu kontaktu 🙂
      Preto som vas volal na kavu..
      ..ktoru mame uz zjavne za sebov 🙂

  16. Adriana said

    Pekne v dnesnej it dobe. Ja ze je to tou dochodkynou 😉

    • Marian said

      To vobec nie.. 🙂
      V priatelstve na veku nezalezi..
      Ak budem mat cestu do Trencina, urcite vas na tu kavu pozvem..
      A co sa tyka tej it. doby.. Asi prave preto sa mi tie socialne siete protivia..
      Ak ste dochodkyna, musite si velmi dobre pamätat dobu ked neexistovali it. vymozenosti, aky si boli ludia vzacny a hlavne ako prevladala laska medzi ludmi… Na to vsetko sme uz davno zabudli !

  17. Adriana said

    Zvlastne to dnes pocuvat z ust 33 r muza. Mate rodinu?

    • Marian said

      Nie.., som este slobodny..
      Mate nejaky email? Radsej by som pisal mimo verejneho blogu.., uz ked sme nesli na tu kavu 🙂

      • Marian said

        Dobry den Adrianka. Nieco sa Vam prihodilo, ci len nasa konverzacia sa dostala ku koncu?

      • Marian said

        Dobry.. V stredu idem pracovne do BA, tak ak by ste si nahodou spravili naladu pani Adriana, mozem sa zastavit v TN a pozvat Vas na tu kavu, co som slubil.

  18. Adriana said

    Dobry vecer Marian,ospravedlnujem sa,teraz nie som moc pri PC. Mam take zle obdobie,karty maju teraz volno. Dakujem za pozvanie, snad inokedy…

Pridaj komentár