elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Art Nouveau Tarot – tarot recenzia

Posted by elizabethin na 18. marec 2012

Art Nouveau Tarot ilustrovaný od Antonella Castelli, bol dlho mojím snom. Bol publikovaný Lo Scarabeo spoločnosťou v 1998 a je dodávaný v dvoch veľkostiach, standard and mini. Mne zámenou prišiel ten mini a aj keď som ho reklamovala a nevedela si na to zvyknúť, teraz ho mám ako jediný v tejto kabelkovej verzii, ako mu hovorím. Obrázky sú tiež čitateľné, ale pre klienta je to naozaj nevhodné, skôr by som povedala, pre vlastnú potrebu, mať pri sebe.

Štýl je ovplyvnený umeleckým smerom ART NOUVEAU ktorý bol v Európe a v USA používaný aj v architektúre a je typický kvetinový, motívy listov, viniča, krásnych žien v rúchah a taktiež mužov, s noblesou a peknými farbami. Väčšinou tu dominujú ženy. Pripomína maliara Alfonza Muchu.

Táto sada je inšpirovaná Rider-Waite štýlom a preto, je treba si naštudovať symboliku tohoto kartového setu najskôr , aby sme pochopili tento. Knižočka ktorá je tu daná, je len prefotenou niekoľko stranovou zbežnou informáciou čo máte v ruke. Ja ju mám v 6 jazykoch a anglicky sú tam 3 strany. Takže sa z nej nič moc nedozviete nové ,len to čo už dávno viete o delení Tarotu. Každej karte je tam venované jedno slovo a nič viac.  Preto odporúčam zohnať si symboliku Rider-Waite Tarotu.

Veľká arkána má zväčša len jednu osobu. Symboly sú niekdy nejasné.Sila je XI a Spravodlivosť je VIII. Blázon a Diabol sú troška inak vyobrazované ako ostatný štýl kariet a Smrť je tu ako modrá žena uvádzaná.

Malá arkána ma Kráľov v spoločnosti žien, Kráľovné sú vyobrazené samotné. Rytier pomenovaný klasicky Knight, ale Páža je Knave ako Dolník pri sedmových kartách. Esá sa nesponínajú, hneď sa čísluje od jednotky.

Rozdelené sú klasicky na Swords – Meče, Pentacles -Pentakle, Wands -Palice a Chalices – Kalichy.

Pre začitočníkov neodporúčam, kedže symboly sú niekedy nedostatočné, radšej naštudovať Rider-Waite najskôr a potom s týmto prekrásnym Tarotom robiť neskôr. Uvádzam kartičky na nahliadnutie, či sa Vám budú páčiť tak ako mne a uznáte za vhodné si ich zakúpiť tiež.

Niekomu sa môžu zdať také preplácané kvetinkami a ženami a vlasami, uznávam, nemusia osloviť, ale na pýtanie si rady ohľadom vzťahov a lásky sú asi najvhodnejšie pre mňa.

autor -elizabethin

4 odpovedí to “Art Nouveau Tarot – tarot recenzia”

  1. anitraM said

    Eli určite niekomu týmto urobíš veľkú radosť. 😉 Sú naozaj krásne, mne tiež pripomínajú tvorbu Muchu. Mám doma jeho ročné obdobia, manžel ich od niekoho dostal. Mne sa karty teraz nejako vzdialujú. Minule som si vytiahla tri karty a znova ich schovala. Akoby niečo vo mne nechcelo aby som sa im venovala, neviem. Môžno sa to niekedy zmení, uvidím. Ale kartárky sa potešia, keď ich u teba objavia. Si šikula…. krásnu nedeľu želám.
    A nech karty dobre slúži. 😉

  2. martinka, alfonz namaloval krasne diela a ja som mala kedysi po babke stare kalendare s jeho dielami a preto mam tieto karty tak rada 🙂
    a dakujem za radu ako urobit tu galeriu, lebo som nevedela ako to sa to na blog vlozit 🙂 myslim, ze takto sa to da prezriet aj ked su vo vacsom a aj prebehnut si malicke karty a najst ktora zaujme 🙂
    a nerob si starosti, ked pride cas, tak karty zoberies sama do ruk a ytiahnes si karticky, to je najlepsie, netreba ich silit , reaguju na nasu energiu a ta je najlepsi ukazovatel, nasich zamerov v podvedomi
    pekny vecer prajem nie len tebe 🙂

  3. Nina said

    Eli,
    krásny súbor kartičiek. Sú naozaj pekné, také jemné. Iba sa mi to zdá, alebo z nich naozaj dýcha ženstvo? Súhlasím s tým, že na vzťahy sú ako stvorené. Akoby mala každá jedna svoj vlastný príbeh. Mne sa veľmi páči tarot Vernerovej, len neviem, kedy sa k nemu dostanem, z Česka sa momentálne objednávať nechystám, ale krásne karty si vždy rada pozriem. Človeka inšpirujú. Ďakujem teda, je to pastva pre oči 🙂

  4. ninka
    dakujem, twiginka je moja oblubena jezibabka uz dlhe roky 🙂
    ja mam vela karetnych sad a ked ma chce niekto potesit tak mi nejaku posle xixiix
    moje kamosky su poklady na zemi a snazia sa ma dokopat k niecomu, na co este neprisiel cas u mna 🙂 tak do mna stuchaju, lebo mam pristup mrtveho chrobacika a cakaju ci sa rozhybem a vyvrieskam na nich xixiixi alebo si vystrcim nozicky a rucicky a budem sa spokojne na slniecky vyvalovat dalej 🙂
    tak si ich tu pomaly budem davat, nech vidia aj ostatni, ako to vyzera a ci ich oslovi, lebo vacsinou vidno zopar kariet v ponuke a nie cele sady, takze clovek nevie ako to vsetko vyzera a aky dojem budi cely set
    pekny dnik prajem ninka a nech sa dari , som rada, ze sa pacilo, vidim, ze to ma teda aj vyznam

    krasny den vsetkym okoliducim 🙂

Pridaj komentár

 
