elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Felinoterapia – terapia mačkami

Posted by elizabethin na 28. mája 2011

V dnešnej dobe už vieme, že mať doma mačičku je protistresová  bomba, ktorá nám pomáha v liečbe a aj prevencii voči mnohým chorobám, napríklad, srdcovo-cievnym, ktoré sú výsledkom stresu a úzkosti. Dlhodobo chorým a postihnutým zlepšujú zdravotný stav. Osamelým ľuďom nahrádzajú partnera dokonca 🙂 Vedia zareagovať na ľudí, ktorí im nesedia a taktiež chorobne starostlivé mamičky naučia, že je normálne nemať dokonalý poriadok doma 🙂

Najstaršie známe dôkazy o vzťahu medzi človekom a mačkou pochádzajú z doby pred 4 500 rokmi. K domestikácii prišlo v údolí Nílu v Egypte. Ide o obrazy mačiek namaľovaných na steny hrobiek, sošky mačiek a mumifikované mačky. Na rozdiel od väčšiny ostatných domácich zvierat si pravdepodobne vybrala mačka človeka a nie naopak. Človek totiž priťahoval myši a potkany skladovaním potravín a mačky sa živia práve týmito hlodavcami. Tieto mačky patrili k druhu africkej mačky plavej (lat. Felis silvestris lybica) a stali sa predchodcami dnešných domácich plemien.

Všetko, čo ľudia na mačkách obdivovali (pružné pohyby, individualitu, túžbu po slobode) sa im stalo v neskorom stredoveku osudným. Stredoveká inkvizícia vyhlásila mačku za posadnutú zlými duchmi, pretože má v očiach pekelný oheň, ktorým je spojená s Diablom. Mačka bola oficiálne prehlásená za spojenkyňu čarodejníc a priamu účastníčku čiernej mágie. Ľudia sa začali mačiek báť a upaľovali ich spolu s ich majiteľkami. Verilo sa totiž, že sa dvadsaťročná mačka zmení na čarodejnicu a storočná čarodejnica zasa na mačku. Počas čarodejníckeho sabatu jazdili vraj čarodejnice na obrovských mačkách. V deň sviatku svätého Jána inkvizícia usporadúvala veľkolepé predstavenia a zaživa pálila mačky, predovšetkým čierne, pred kostolnými bránami. PápežGregor IX. vyhlásil, že len cirkevní odpadlíci chovajú čierne mačky a označil ich za „stvorenia diabla“.

Napriek tomu sa najmä vo vrstvách chudobných, ale aj u šľachticov a duchovenstva našli milovníci mačiek. Ľudová medicína pripisovala mačke liečivé účinky a takmer všetko mačacie sa používalo na liečenie rôznych chorôb.

tááááák a tu ju máme 🙂 je úplne jedno ako vyzerá a či je s rodokmeňom alebo bez, hlavne, že poteší ako v tomto videu 🙂

18 komentárov to “Felinoterapia – terapia mačkami”

  1. anitraM said

    ….hmm tak to je pre mňa novinka 🙄

    • elizabethin said

      vsak martinka, ludska zaslepenost akosi nie a nie ustupit, ci v minulosti tak aj teraz 🙂
      aspom podla mojeho pozorovania 🙂

      • anitraM said

        Pomaly sa navraciame k prírode a uvedomujeme si , že okolo nás je veľa veci čo pomáha.

      • elizabethin said

        presne tak martinka, ja som studovala biologiu-chemiu a procesy, ktore prebiehaju v prirode poznam, len ako uvino povedal kdesi, veda na vsetko nestaci, treba zmysel hladat dalej 🙂

  2. helar said

    Vraj som kedysi v Egypte bola kňažka nejakého mačacieho rádu bohyne Bastet. Musím priznať, že zjavne málo obľúbená. Dopadlo to dosť zle pre mňa, ale ešte než to dopadlo, poštvala som vraj mačky na útočníkov – a tí z toho nevyšli o nič lepšie… 😆 Tomu sa povie “felinoterapia karmy”. 😛

    • elizabethin said

      tak to znie velmi strasidelne helar:-)

      viete, ja mam macicky velmi v oblube, teraz ziadnu nemozem mat, ale akonahle bude prilezitost, tak si neaku zaobstaram 😀
      dakujem vam za prispevok helar

  3. Na doplnenie: http://vlkovkutik.wordpress.com/2011/03/15/priaznivy-vplyv-macacieho-pradenia/ 🙂

    • elizabethin said

      dobry den 🙂
      uz velakrat som rozmysla, co mi asi napisete, ked pridete na moju stranku a nieco vas zaujme 🙂

      dakujem za komentar a aj doplnenie 🙂
      pekny den prajem

  4. lilah said

    mňau, mňau, mňau … 😀

    alebo

    mňau 😀

    • elizabethin said

      xixixi tak to prve video bola ako zla karma naozaj, ta macicka bola zakerna az joj :-)))))

      a to druhe sa mojej malickej pacilo xixix tak ale no, nemozem jej ho pustat, lebo je tam vela nasilia xixiixix

      aj na mna podotykam 🙂

      • lilah said

        eli, to prvé video je rozprávočka kid versus cat, a preto je zákerná, lebo je to zlý mimozemšťan, ktorý prišiel na zem len preto, aby bez platenia dostal z povrchu zemského všetku potravu pre naše pozemské mačičky 😀 … o tom, že je to mimozemšťan vie len ten chlapec a on musí silou mocou zachrániť planétu pred nájazdom mimozemskej civilizácie 😀 😀 😀 😀 😀 … páči sa mi tááto rozprávka, je ozaj velmi vtipná a aj tá pointa a navyše tá malá je presne taká ako moja opička ked si niečo zmyslí a nedostane to, tiež aby si jej takto držala ústa ako otec v tej rozprávke, lebo spustí tak, že naozaj praskajú omietky na okolitých domoch 😀 😀 😀 ( páči sa mi, že výtvarník a scenárista to tak pekne podalii do príbehu, je potešujúce vidieť, že také dieťa ešte niekde je, nemám len ja takého uhučanca a dá sa na tom aj dobre zasmiať …. život je fakt plný prekrásnych zázrakov 🙂 )

      • aha, hned sa m zdala akasi divna s tymi uhrancivymi ocami :-), popozeram viac a uvidim co to tam stvara ta cica 🙂 a to dievcatko nema chybu ak mas take doma tak je zlata, zlata, zlata xiixixxi
        asi po maminke 🙂

  5. calieen said

    toto mojej Angie nebudem púšťať ani náhodou, príliš inštruktážne…aj tak to u nás vyzerá ako na bojisku, odkedy máme cicu a šteniatko 😀

    • xixiix viem si predstavit xixiixix
      ale ja chcem mat tiez macicku nikedy, rusku alebo britsku modru a nemusi mat ani rodokmen 🙂 a mame uz aj pre nu meno, sofia 🙂
      xiixixixi urcite bude vladnut celemu bytu a aj nam 🙂

  6. White said

    😀

    • lilah said

      😯

    • hm hmm ja sa priznam, ze som videla vela videi o macicakach a naozaj na you tube ich je milion 🙂
      vseliakych xixiixi
      hm hmmm, ale taketo este nie, urcite ti dalo vela namahy najst presne taketo white hm hmm a aj ma pre teba specialny vyznam, ked si ho sem dala hm hmmm
      ale ja mam nan dost subjektivny pohlad a nezdielam tvoje nadsenie z neho hm hmmm
      velmi ma to mrzi, ale asi mame rozdielny zmysel pre humor hmmh a skryty vyznam je pre mna nepriatelny 🙂
      a preto poprosim, nabuduce mi tu radsej taketo nedavat 🙂
      lebo to hodim do spamu 🙂
      dakujem za pochopenie a ostatnym odkazujem, nech si z neho nic nerobia 🙂 ved je to len zvieratko, co ma tiez svoje potreby, presne ako clovek 🙂

    • White said

      natrafila som na neho úplnou náhodou, pri hľadaní cválajúcich koní…
      No nerátala som s tým, že to môžete pochopiť aj inak. Sorry. Mne sa páčilo, že sa zaľúbilia do “vlka”. Čo už.

Pridaj komentár