elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Kurt Tepperwein – Zmysel nášho života – naše životné poslanie.

Posted by elizabethin na 7. marec 2013

377586_500792773316797_2128336765_n

Zmyslom nášho života je dosiahnutie dokonalosti. Už v biblii sa hovorí: „Musíte byt dokonalí ako Otec na nebi.” Uvedomme si, že naša osobnosť” bola odjakživa dokonalá, že je ešte stále dokonalá a takou aj zostane. Pre našu dokonalosť nemusíme pracovať, ani o ňu prosiť. Takisto v ňu dúfať, ani sa o ňu strachovať. Ale existuje len jedna pravá cesta, ktorou možno dôjsť k dokonalosti: zbaviť sa všetkého, čo jej bráni. Sami jej prekážame, pretože pripúšťame v svojom živote nedokonalosť.

Zámerom knihy je ukázať, ako sa môžeme zbaviť toho, čo nás zaťažuje, čo hatí našu dokonalosť. K tomu v prvom rade patrí naučiť sa zbavovať vlastnej svojvoľnosti. Až potom môže byť naša duša slobodná a šťastná. Naším cieľom je táto sloboda. Ak pôjdete so mnou, nájdete, čo hľadáte: Harmóniu.

Netvrdím, že realizácia tohto želania je jednoduchá. Znamená prácu na sebe, disciplínu, sebapoznanie. Na začiatku sa mnohým bude javiť ako zriekanie sa. Ale čím viac sa dozviete, tým viac sa budete stretávať s duševnými zákonmi, tým ľahšie sa vyrovnáte s domnelým zriekaním – až jedného dňa už pre vás nebude žiadne existovať.

Kde sa dnes nachádzame ?

Každý človek má v svojom živote nejakú úlohu. Môže to byť niečo veľké, významné, ale aj také, čo si mnohí ani nevšimnú. Nehrá to žiadnu rolu. Dôležité je len, aby každý spoznal svoju životnú úlohu a plnil ju, pretože v jej splnení je zmysel nášho života. Osud nás nebude hodnotiť len zato, že sme neurobili nič zlé -, ale aj zato, že sme zabudli urobiť niečo dobré. Možno sa teraz pýtate: „Odkiaľ mám vedieť, čo robiť a čo zanedbať ?  Ktorá cesta vedie k harmónii a dokonalosti ?”

Pre odpoveď musíte ísť „cestou k sebe”. Úlohy sú individuálne, každý má osobné životné poslanie. Poznávajte sám seba, rozpoznávajte svoj cieľ a nájdete svoje určenie. Pomôžeme vám podaním niekoľkých dotazníkov, ktoré vám objasnia vašu cestu.

Keď sa pokojne zamyslíte nad svojím životom, zistíte, že existuje červená niť, ktorú môžete sledovať od minulosti až do dnešných dní. Najlepšie bude, keď si nájdete trocha času, pokojne a pohodlne sa posadíte, postaráte sa, aby vás nikto nevyrušoval, a premietnete si svoj život. Nahliadnite do minulosti, a hľaďte do budúcnosti.

Dotazník: Životná situácia.

S akými situáciami sa neustále stretávate ?

   v súkromnom živote.

   v povolaní.

   Aké problémy sa stále znova objavujú ?

   Aké otázky si trvalé kladiem ?

   Aké sklamania často prežívam ?

   V akej oblasti som najčastejšie úspešný ?

   Aké ciele môžem ľahko dosiahnuť ?

   Ktoré trvalé želania sa doteraz nesplnili ?

   Aké pocity sú u mňa najvýraznejšie ?

   Aké myšlienky u mňa prevládajú ?

   Sú sny, ktoré sa stále opakujú ?

   Čo očakávam od budúcnosti, čoho sa obávam ?

Tento zoznam môžete ľubovoľne rozšíriť a doplniť. Pritom zistíte, že stále narážate na rovnaké problémy, že sa neprestajne vyskytujú tie isté otázky. Je to preto, že problémy ešte nie sú vyriešené a otázky vo vašom živote ešte nie sú vyjasnené. Vašou terajšou úlohou je objasniť veci, aby nastala harmónia. To je základný predpoklad naplnenia života, lebo tam, kde pretrvávajú neriešené problémy, nie je pokoj.

Harmónia.

Harmónia je základný zákon prírody. Všetko určuje harmónia – zdravie, úspech, šťastie alebo spokojnosť. Ste vy so sebou v harmónii ?

Dotazník: Harmónia.

   Žijem v harmónii sám so sebou ?

   Môžem v každej situácii nájsť vnútorný pokoj ?

   Som v duševnej rovnováhe, v pokoji, nič mnou nemôže otriasť, zneistiť ma ?

   Ako je to s mojimi súkromnými vzťahmi ?

   Mám harmonický rodinný život, dobrý základ pre moje priateľstvá ?

   Určujú môj pracovný deň vyrovnanosť a priateľské spolužitie ?

   Kde sú disharmónie ?  Čo ruší moju harmóniu ?

   Sú oblasti, v ktorých panuje trvalé napätie ?

   Prečo je to tak – kto zapríčiňuje také situácie ?

   Aký postoj mám k týmto situáciám ?

   Aké možnosti mám na upokojenie stavu ?

   Už som sa o to pokúsil ?

   S akým úspechom ?

   Prečo som sa o to nepokúsil ?

   Cítim sa dobre, keď žijem v mieri so sebou a so svetom ?

   Potrebujem stres, milujem hádku, vždy chcem zvíťaziť ?

Aby ste sa mohli otvoriť harmónii, dáme vám sugesciu, ktorú môžete kedykoľvek využiť, keď sa budete chcieť vnútorne upokojiť. Text si môžete nahrať na kazetu, alebo si ho prehovárajte, napríklad ráno, keď sa umývate, alebo v mysli cestou do práce.

Sugescia: Harmónia.

„Som celkom pokojný a mierny. Myšlienky sa sústreďujú na moje vyššie ego. Vstupujem dovnútra. Prúdi mnou pokoj. Pokojne dýcham a cítim, ako dych prúdi mojím telom. Je stále hlbší a hlbší. Cítim, ako vo mne uvoľňuje napätie —plecia, nohy sú ľahšie, črty tváre voľnejšie, cítim sa príjemne.

Dych uvoľňuje aj vnútorné kŕče. Cítim, ako mi srdce pokojne a rovnomerne bije. Zbavujem sa problémov a strachu – som uvoľnený a slobodný. Hlboký pocit pokoja rastie, rastie a rastie. Dosiahol som svoje centrum, som plný harmónie a pozitívnych pocitov. Napĺňa ma radosť, dáva mi istotu. Všetko je príjemné, teplé, svetlé. Všetko je v poriadku. “

Najdôležitejšie v našom živote je usporiadanie nášho tela, mysle a ducha – celého bytia. Predstavte si, že naše telo pozostáva z 200 biliónov buniek. Každá je sama osebe celý vesmír, pretože každú jednotlivú bunku tvorí bezpočetné množstvo atómov a každý atóm je zase sám osebe slnečnou sústavou: s centrálnym Slnkom, plutónmi a neutrónmi – kompletná slnečná sústava !  Naše vedomie určuje stav týchto svetov. Každá zmena v našom vedomí sa ihneď oznamuje vedomiu každej bunky. Bunka na to reaguje a príslušne koná. Vidíte, aké je dôležité múdro zaobchádzať so svojím osobným vesmírom a dobre ovládať oných 200 biliónov buniek.

Nevyhnutným predpokladom správneho fungovania nášho tela je rozumná výživa. Musíme jesť v pravý čas, vhodnú stravu, v správnom množstve. Ale ešte dôležitejšie je usporiadanie nášho myslenia, myslieť pozitívne, konštruktívne. Deštruktívne myslenie je ničivé, zamerané najmä proti nám. Rozmýšľame takpovediac proti vesmíru a dostávame sa s ním do disharmónie. Naša hlavná úloha je myslieť, cítiť, hovoriť a konať v harmónii s vesmírom. Všetkého ostatného sa pokojne môžeme zbaviť. Pre nás je to len záťaž, prekáža našim pozitívnym energiám a narúša naše bytie.

Keď dosiahneme tento stav harmónie, úloha nášho bytia bude splnená, vtedy opäť dosiahneme pôvodný stav našej dokonalosti. Spoločne sa vydajme na cestu k tomuto cieľu. Pôjdeme krok za krokom. Ukážem vám cvičenia a dám návody, ako sa dostanete do stavu harmónie, jednoty so sebou a s vesmírom.

2 odpovedí to “Kurt Tepperwein – Zmysel nášho života – naše životné poslanie.”

  1. Eli, nehodíš to aj na eprakone? Pjosiiiim? 😀

    • heli s radostou, len mam toho teraz vela, tak sa snazim priebezne vsetko po troska 🙂 a aj odpovedat na komentare a pripravit clanky dopredu
      no dufam, ze na velku noc to uz bude volnejsie 🙂 pappapap

Pridaj komentár

 
