elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Kurt Tapperwein – Čoho sa treba zbaviť v živote, aby ste boli spokojní …

Posted by elizabethin na 3. marec 2013

549289_385669744786433_328336840519724_1336564_727969529_n

…svojich sklamaní z poznania, že dovtedy som zrejme žil v klame a niekto iný tento klam práve bolestivo skončil. V podstate by som tomu druhému mal byť vďačný, že ma upozornil na skutočnosť, lebo len keď žijem v nej, mám príležitosť zmeniť ju a utvárať ju podľa svojich želaní.

…svojich očakávaní z poznania, že ma už nemožno sklamať, pretože pred každým sklamaním vždy stojí očakávanie. Ak sa zbavím svojich očakávaní, už ma nemožno sklamať, ale ani nahnevať, uraziť, raniť, ublížiť mi atď. Keď som sa zbavil očakávaní, konečne som otvorený pre život, aký skutočne je.

…svojich agresií z poznatku, že môj život je taký, ako ho utváram a v každom okamihu ho môžem zmeniť. Ale moje agresie nemenia nič, iba ma robia neobľúbeným a mne samému sťažujú život. Teda, uvedomujem si, proti čomu v skutočnosti som a prečo mením seba a svoj život, kým sa mi nebude páčiť.

…svojich pocitov menejcennosti z poznatku, že nikto nie je menejcenný, pretože každý je súčasťou vedomia, časťou sily, ktorá všetko stvorila a nikto nestojí podo mnou, všetci sme si rovní, len rozdielne prebudení.

…svojej minulosti z poznatku, že je preč a nikdy sa nevráti. Prečo by som ju teda ešte stále vláčil so sebou ?  Zbavujem sa toho, na čom lipnem – predstáv, hraníc, cieľov, zastaraných programov, príkladov a vzorov, negatívneho myslenia, rovnako ako negatívnej vlastnej podobizne, úlohy, ktorú hrám, takisto mojej výchovy a vplyvu na okolie, noriem a klišé. Zbavujem sa aj nesprávneho povolania, vedome sa zbavujem všetkého, čo už naozaj ku mne nepatrí a som konečne slobodný, sám sebou.

…egoizmu, samoľúbosti a závisti, čo by som aj mohol inému závidieť, keď môžem sám všetko dosiahnuť ?  Ale aj zazeranie je zbytočné duševné zaťaženie. Keď sa raz pozriete na obavy, ktoré ste si robili, zistíte, že väčšina z nich sa nepotvrdila. Buďte pripravený na najhoršie, ale očakávajte to najlepšie.

…návyku veci odďaľovať, posúvať pred sebou, ktoré sa mali vybaviť už včera. Zvyku utekať pred nepríjemnými situáciami, namiesto toho, aby sa zvládali, keď vzniknú. Zvyku veľa rečniť a málo načúvať, nikto sa nič nenaučí, keď sám reční, ale vždy sa možno niečomu priučiť, keď sa naozaj počúva. Treba sa zbaviť túžby po pomste za skutočné alebo domnelé urážky, z poznatku, že nikto nemá moc, aby vás naozaj urazil.

…súcitu so sebou samým, pretože minulosť nemôžeme zmeniť, tu nepomôže žiadna sebaľútosť. Budúcnosť patrí nám, ešte je všetko možné. Preto by sme naše sily nikdy nemali mrhať súcitom so sebou samým. Nakoniec, svoj osud sme si zapríčinili sami, my sme jediní, kto ho môže zmeniť, teda, do práce !  Celú silu potrebujeme na vedomé utváranie našej budúcnosti.

Sebaľútosť je aj zbytočná, pretože okolnosti, na ktoré sa sťažujem, môžem kedykoľvek zmeniť. Len tak budú iné, zatiaľ čo sebaľútosť nič nemení – iba sa okrádam o silu, márnim čas a zaťažujem si zdravie. Keď na sebe odhalím čo len stopu sebaľútosti, uchopím ju a zbavím sa jej skôr než ma polapí.

Ľútosť nad sebou oslabuje, pre spoločnosť je taký človek bezcenný a pre seba príťaž, okrem toho nie je so svojím postojom obľúbený. Nakoniec to vedie k depresii, v ktorej sám seba ľutuje, sám seba aj okolie vyčerpáva.

…aj pokánia, pretože niet väčšieho plytvania časom a energiou ako žiaľ. Svoj život môžete jednoducho zmeniť, ak zakaždým, keď si pomyslíte: „Keby len…” Tieto slová hneď preformujte na: „Nabudúce…” Nabudúce budem otvorene hovoriť. Nabudúce sa chopím svojej príležitosti. A zvyknite robiť, čo treba, keď príde nasledujúce Nabudúce.

…a nakoniec aj svojej svojhlavosti z poznatku, že život chce aj tak pre mňa to najlepšie. Zbavujem sa túžby po dopyte, porozumení, úcte a láske, aby som mal pravdu, presadzoval sa a bol mudrlant. Zbavujem sa túžby byť viac ako ostatní, dokonca aj byť dobrým človekom. Zbavujem sa túžby víťaziť, byť šťastný, nakoniec sa úplne vzdávam túžob a konečne som slobodný, aký som a kto som.

Pridaj komentár

 
