elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

5 Tibeťanov – tretie cvičenie

Posted by elizabethin na 30. január 2013

the_5_rites_rite3

A tu je popis druhého cvičenia ako udáva Peter Kelder vo svojej knihe. Možno práve táto varianta Vám sadne lepšie ako tie ostatné. Veľa ochoty pri cvičení praje Eli.

5 Tibeťanov – druhé cvičenie

Třetí cvik se má cvičit bezprostředně po druhém.

Klekněte si na podlahu, napřimte tělo a opírejte se prsty u nohou. Ruce leží po straně trochu zezadu, dlaněmi na stehenních svalech.

Pozvolna skloňte hlavu a zátylek dopředu a přitáhněte bradu k hrudi.

Potom hlavu opatrně s nádechem zakloňte dozadu, ale jen tak daleko, jak je vám to příjemné.

Zaklánějte páteř dozadu a zároveň ze široka rozevřete hrudník, lopatky tlačte směrem k sobě.

Dbejte však na to, abyste se neprohýbali v křížové oblasti páteře.

Během zaklánění si pomáhejte tím, že se opřete pažemi o stehna nebo o hýžďové svalstvo.

Pak se navraťte s výdechem zpět do výchozí pozice (brada přitažená k hrudi).

Obzvláště při tomto cviku se soustřeďte na hluboké dýchání.Dbejte na podsazení pánve a snažte se nevystrkovat břicho.

Opět si můžete představovat, že pupík tlačíte k páteři.To vám pomůže lépe udržet křížovou oblast neprohnutou. Hlavní síla cviku totiž tkví v “otevření hrudníku”, takže spodní část páteře by měla po celou dobu zůstat neprohnutá.

Máte-li problémy s křížovou oblastí (zejména lordózu) a víte, že máte tendenci se zde prohýbat, můžete si položit ruce právě zde, abyste páteř lépe vnímali.

Zdroj: Peter Kelder – Pět Tibeťanů

viac na 5 Tibeťanov

5tuning

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: