elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Pretože len mŕtva ryba pláva s prúdom, vieš?

Posted by elizabethin na 24. mája 2012

Nikdy nechoď len s prúdom, vždy túž byť viac… Viac žiť, dúfať, lúbiť, veriť, snívať …

Dnes vám chcem povedať o mojej úsmevnej príhode, keď sa veta, pretože len mŕtva ryba pláva s prúdom objavila po tretíkrát za sebou a vlastne to bola taká retrospektíva pre môj život. A nezaznela z mojich úst, ale ma takto obhajovali.

Ja ako typický zástanca znamenia ryby, sa aj tak správam, hahhaha by sa určite mnohí zasmiali a iní pozerali, prečo sa zasa niekto smeje, lebo kto má kamaráta v znamení rýb, ten vám potvrdí, aké je to znamenie, raz na utopenie od zúrivosti a inokedy na srdcervúce tuľkanie pod pazuškou od ľútosti xiixixi.

Po úvodnom moja, moja, elinka, neboj sa bude dobre,  prišli na rad moje zivota prežitia potrebné voľnočasové aktivity, jááj to je slovo 🙂 A reakcia mojeho známeho, prečo sa divia, veď len mŕtva ryba pláva s prúdom a ak sa vám zdá, že to ja plávam s prúdom, tak ste na omyle, lebo ste sa nepozreli okolo a nevidíte, že to vy plávate s prúdom  a ste na najlepšej ceste byť mŕtvou rybou hmmhmh

To ma prinútilo zamyslieť sa nad tým, čo som vyčítala v tarote o tom ako človek mení svoje pozeranie na seba, pretože to potrebuje a je to pre neho životne nevyhnutné sa prispôsobiť okolnostiam, ale neznamená to, že sa zmenil v svojej podstate.

Taktiež mi to pripomenulo to ako svojím egom, alebo vzťahovačnosťou si snažíme zachovať tvár a vyzerať tak dobre, len aby sme neúspech ospravedlnili a nezostali tak zranení a nestratili sebavedomie. Hmhmmh na toto som sa snažila upozorniť v jednom prípade, keď odmietame pripustiť, že sa práve nachádzame vo fáze mŕtvej rybky, lebo je to len náš osvedčený ochrnanný mechanizmus prežitia. Starý vzorec správania.

Nič iné, len môj pohľad na svoju vlastnú sebadôležitosť v mojom vlastnom svete a to , že nechceme za každú cenu na ňom mať škrabanec a preto, aj pozíciu mŕtvej ryby označíme za niečo života dôležité xixiix alebo čokoľvek , čo sa práve hodí, na naše ospravedlnenie. Ale popravde toto sa dlhodobo nedá . A treba pochopiť, prečo to považujeme za formu úniku v elegantnom prevlečení a radšej sa nepostavíme a nečelíme tomu, čo vidíme v svojom vnútornom zrkadle a to je strach, slabosť, neschopnosť, útek a únik pred  riešením problému.

Ach jááááj. Tak teraz neviem, či mi rozumiete. Ale odpoveďou je len, 100 ľudí a 100 chutí behá po svete a keď chcete , aby niekto porozumel ten vašej chuti, nečakajte to automaticky od vašeho okolia. Nemusia to chápať. Pretože sa možno tiež snažia v tom ich svete nie práve pozíciou mŕtvej ryby zachraňovať čo sa dá a vybrali si tú druhú možnosť a to možnosť riešenia problému a postavenia sa mu čelom a je len pochopiteľné, že to nerezonuje s vami a odmietate to.

Alebo možno práve majú na starosti niečo super dôležité, aby upevnili svoju seba dôležitosť a tak sa pred vami ospravedlnili, prečo nemohli prísť. A preto vám prajem obrovskú dávku trpezlivosť na prvý, druhý a aj dvadsiaty krát a keď to nepomôže, tak s tým seknite a povedzte, že práve vy teraz máte niečo na starosti  super dôležité a budete mať veľmi dlho, lebo ak niekto nechce vo vzťahu k vám meniť svoje staré vzorce správania, tak s tým nič nespravíte.  A hrať sa práve na mŕtvu rybku, keď už toto správanie máte dávno prekuknuté, neakceptujete. Pustite preto mŕtvu rybku, nech si pre zmenu popláva s prúdom a uvidíte, či ožije a začne sa snažiť, alebo jej to vyhovuje a bude si spokojne plávať ďalej a vtedy buďte radi, že ste sa ju pustili do vôd v ktorých sa cíti lepšie ako s vami v proti prúde.

Ale takto to môžete rešpektovať a  ďalej sa snažiť prežiť v tom vašom svete ako najlepšie viete, nech už vás ostatní označia akokoľvek, vždy to bude označenie , ktoré im momentálne vyhovuje na posúdenie vašej situácie v ktorej sa práve nachádzate. A to s pochopením nemá čo robiť.

Naozaj je rozdiel medzi nechať sa unášať nevedomky životom a plynúť so životom.

eli

6 komentárov to “Pretože len mŕtva ryba pláva s prúdom, vieš?”

  1. moonica said

    🙂 elizabethin,

    v úžasnej pestrosti života niekedy nastáva i to, že mŕtvu rybku nie je potrebné pustiť, pretože v určitom počte opakovaní 🙂 stratégie mŕtvej rybky sa pustí aj sama, a to bez ohľadu na trpezlivosť iného účastníka plavby, prípadne rybára – jednoducho u mŕtvej rybky nastane rozklad a už ďalej nemôže udržať návnadu, aj keby chcela – a niekedy to stihne už v prvej desiatke pokusov dovtedy 🙂 osvedčenej taktiky.

    Je fajn pustiť mŕtvu rybku, aj keby sa zdalo, že je zlatá 🙂

    🙂 Pohodový deň prajem všetkým 🙂

    • hmhmhmhm
      monika ja musim suhlasit len, naozaj je lepsie mat len obycajnu, snazivu rybku, ktora vie byt aj pyrana a uhryznut ta, cim ti ukaze ze ti vie splnit aj 100 zelani, nie len 3, ale vie s tebou preskakat aj dobre a aj zle 🙂
      je to bohuzial tak, ale musim povedat, ze je to len vysledkom toho procesu ktory tomuto predchadza a tomu co obaja zucastneni chcu, je to medzi nimi dvoma, ci davam sancu na to, aby som to zelanie povedal a aj splnil, lebo zlata rybka naozaj dokaze zazraky, len vsetko ide postupne a musi sa vyvinut casom, nejde to naraz
      naozaj je lepsie dat cas a je lepsie ukazat, ze som oporou dovtedy a cakam, ale toto sa neda vecne a zivot to vidi, vidi ako zmyslame a ako reagujeme, co je pre nas dolezite a co nie hmhmmh
      podvedomie uz davno predtym vysiela do sveta to, co si uvedomime az neskor a chytame sa potom na to, co sa chytame a uspokojime s malom aj ked je cely svet na dosah ruky hmhmm
      kazdy mame len urcitu schopnost vydrzat a urcitu schopnost ukazat, co v nas naozaj je, a co uz privadza do zufalstva a beznadeje
      jednoducho ak chce niekto s niekym byt, tak na to treba dvoch a obrovsku snahu a chcenie aj keby som toho druheho najradsej zabil a hodil tym zralokom, ale to su len skusky, ktorymi prechadzame a zivot nam ich dava, lebo chce zistit, ci to naozaj chceme,nic ine hmhmmh zivot je komplikovany, to vieme kazdy 🙂
      nic viac a potom respekt, ak su tam deti a byvaly partner, treba dookola komunikovat, lebo to je neskutocne tazke, su tam emocie a vsetci sme ludmi, puta a ekonomicke veci, toto je vec, ktoru si niekto dokaze predstavit hned, ale iny bohuzial nie, lebo sme rozdielni a to je na tom to uzasne predsa
      jeden je inspiraciou a druhy je brzdou a spolu tvoria harmonicky celok, par
      nieco, co sa kedysi davno oddelilo a malo by sa spojit v tomto zivote na zemi
      ale to chce cas a komunikaciu a obrovsku davku pochopenia a ludskosti a toho, ze sme ludia, co velakrat nevladzu, mame pracu, mame deti, mame pribuznych, jednoducho cloveku z toho niekedy sibe, nevie kde je sever
      a preto su na toto vsetko dvaja, jeden je oporou, ked ten druhy nevladze a naopak mhmhm
      ludsky faktor je obrovska vec vo vsetkom, je normalne, ze ludia su vycerpani a nezvladaju uz ine,lebo musia zvladat ekonomicke veci a deti a toto si treba uvedomit
      ze to nie len, aha zalubil som sa, jeeejda podme spolu zit a mat sa dobre , lebo sme ideal a neviem co este hmhmmh
      nie, prave preto ze sme ideal, je tam milion komplikacii, co v tom zabrania, lebo ideal kazdemu kole oci a kazdy zavidi a chce mat to tiez pre seba, ale ideal viem byt len s jednym clovekom a zlatou rybkou je pre mna len jeden clovek bohuzial, nik iny a ja bud to akceptujem a robim pre to nieco, ale s pochopenim, lebo je to komplikovane a lahke to nebude , to vam nikto nikdy neslubi, ale ak si to vybojujete, mate raj na zemi 🙂
      ale vzdy je to len o tych dvoch ludoch a nikom inom naozaj a kazdy novy den je novym zaciatkom a novou sancou na zivot a na zmenu a na vsetko ostatne
      a samozrejme, ked chcem mat vztah,musim vediet aj odpustat a respektovat a akceptovat
      ak neodpustim a nie som pokorny a neuznam si chybu, nebudem ten vztah ani mat, lebo to je obojstranny proces, ucime sa na nom vsetci spolocne
      takze netreba odsudzovat nikoho a pre nic, lebo kzdy z nas sa snazime v tom nasom svete ako najlepsie vieme prezit a byt zodpovenym ako najlepsie vieme
      realita je hnusna vec, ale zivot je uzasny, laskavy, dopraje, ma neobmedzene moznosti a laska obrovsku silu v sebe hory prenasat
      a ludia su preto ludmi, ze sa sem na zem prisli niecomu naucit, nie ako byt pijavicou a cez toho druheho si zabezpecit uzasny zivot a teraz idem cez mrtvoly a som hocicim, cim ma len ten druhy chce mat, nie 🙂
      sme tu na to, aby sme sa naucili na com naozaj zalezi a odzili si to a naucili sa zit a ist za svojim stastim a urobit pre to aj nieco a naucit sa tie hory prenasat, spolocne, a dychat ten kyslik a riesim tym tu strategiu, ale spolocne, ak chcem partnera, tak nim musim byt najskor sam
      naozaj nic ine nepomoze, nemozem sediet na dvoch stolickach a ani cakat, ze ten druhy to bude akceptovat a suhlasit s tymto a cakat do smrti a ja si zatial budem zit s niekym inym, nie
      a zlata rybka naozaj sa nam v rukach rozpadne, lebo sme ju nechali a cakali a na co hmhm na co rybar caka, kednevie povedat svoje zelanie a ukazat rybke tak ze vie, co ma s nou robit
      je to len a len obojstranny proces , nic viac 🙂
      pekny den monika prajem aj tebe a vsetky zlatym rybyckam a j rybarom a aj unavenym ludom okolo 🙂

  2. anitraM said

    Vidíš ja seba vnímam ako ľoď na mori , vidím kedy kotvím- stagnujem, kedy plávem pomaly a kedy plávem proti vetru a vietor silno fújka do plachetníc. Občas výjde aj slnko a ja držím priamy kurz a kormidlo mám pevno v rukách.
    Priznám sa že ten výraz len mŕtva ryba pláva s prúdom som ešte nepočula. 🙄

  3. martinka, to je predsa normalne, kazdy clovek ma obdobia ked sa mu menia existencne podmienky, ale dolezite je najst tu oporu vo vnutri seba hlavne a takpovediac, clovek ci je vo vztahu alebo bez vztahu je vzdy sam, len vo vztahu je lepsie byt z lasky a na tej budovat aj rodinu a aj zazemie a aj prekonavat prekazky a krizy, lebo to je normalna vec, ze pridu aj krizy a aj vsetko mozne hmhm
    ale ak to urobim, z postrannych dovodov, lebo sa citim sam a osamely alebo sa upnem na niekoho lebo vidim v nom potencial na dosiahnutie svojeho hmhmm tak to su potom zle vztahy a lepsie je potom ziadny nemat a v sebe si najst odpovede, naco chcem partnera, chcem rodinu, chcem dalsie zazemie, je toto laska, utek, unik a potom sanemoze stat ze ublizujem ludom okolo seba , je lepsie byt uprimnym ako potom dalsich 10 rokov potichu pykat a tvarit sa ze je vsetko ok, aj ked nie je hmhm
    martinka, neboj sa moja vsetko je v poriadku a kazda nova prekazka a kriza nas len privadza blizsie k spoznaniu sameho seba a dava nam odpoved coho sme schopny voci ostatnym, a ako lubime a ako aj zodpovedame za svoje ciny a tym sme vlastne clovekom a toje nasa hodnota, za nicine sa to neda schovat, ani za materialne zabezpecenia a super pracu alebo deti
    vztahy su velmi komplikovana vec a takmer vzdy sa daju vyriesit, podla toho co cakame od nich a samozrejme treba na nich dvohc inak sa neda a vela ucty a respektu a lasky 🙂
    krasny den prajem martinka 🙂
    a vsetko je v poradku moja len zijes s plnym otvorenym srdieckom 🙂

  4. anitraM said

    Kedysi som zdedila pletací stroj, tak si na ňom robím svetríky a trička. Tie obháčkovávam. Nie je to ťažké, ale čepičku som ešte nerobila.

Pridaj komentár

 
