elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Maľovánie nie len mandál s kladením otázok

Posted by elizabethin na 9. mája 2012

V knihe od Jurgena Pfaffa, Techniky liečenia farbami som našla pekný návod ako spojiť kreslenie mandaly s riešením otázky, ktorá vás trápi.

Mali by ste si pripraviť prefotenú alebo z netu stiahnutú mandalu a sformulovať otázku čo najpresnejšie, na ktorú chcete dostať od svojeho podvedomia odpoveď.

Nemala by to byť otázka áno-nie. Ale taká, čo rozvíja možnosti. Napr. Čomu mám venovať pozornosť aby som si vyriešil partnerské problémy. V čom spočíva dôvod mojeho panického strachu z ….Čo môžem urobiť, aby….Na čo si mám dávať pozor pri ….

Majte ale na pamäti, že tá otázka sa má týkať vás samotných a nie niekoho iného.

Potom ju položte vedľa mandaly a pri vyfarbovaní sa snažte myslieť na túto otázku, bez toho aby ste dali miesto iným úvahám. Intuitívne vyberajte farby a doprajte si čas a kľud. Zapnite relaxačnú hudbu. Po skončení si doprajte oddych aj deň, potom si zoberte madalu a pozrite sa aké farby v nej prevládajú a čo vám chcú nielen pozitívne ale aj negatívne povedať.

Tento postup sa dá uplatniť aj pri automatickej kresbe. 

Ja som to skúšala na sebe a môžem sama za seba povedať, že odpoveď som dostala a celkom presnú, čo sa týka nielen pozitívnych ale aj poukazujúcich na problémovú časť odpovedí na danú otázku. Len mi nefunguje fotáčik a tak som ju nemala ako odfotiť. Ale stiahla som si z netu mandaly pre deti, lebo Terezky chceli tiež kresliť a tak som sa dozvedela podľa farieb, ktoré intuitívne použili, čo v ich životoch je práve v pohode a čo ich podvedome trápi. Ale o tom už v inom článku.

A tu je stručný súhrn farieb, ktorým sa budem neskôr podrobnejšie venovať. 

Červená: Barva síly, přežití, otce, obezřetností, přílišné aktivity, uzemnění, životní síly (krev), tělesné lásky, sexuality.

Oranžová: Šok, radost ze života, rozmnožování, víra, závislost, deprese, zneužívání; posílení imunity.

Žlutá: Trávení, trávicí orgány, pokožka, partnerství, vědění, strach, závist, nenávist, učení a učení se, barva  robouzení (jaro). Veselost, družnost.

Zelená: Příroda, les, louka, vlastní prostor, omezení, dýchání, dýchací orgány, srdce, šíře, kreativita,  odkyselení.

Růžová: Láska, srdce s rozvíjejícími se city, srdečnost, ženská starostlivost. Lásku brát a dávat.

Olivová Směs žluté a zelené (opět směs žluté a modré), ženské kvazeleň: lity chování ze srdce, transformace duchovna na fyzickou úroveň, harmonie s přírodou, aspekty míru.

Tyrkysová: Směs zelené (směs žluté a modré) a modré, komunikace srdce, přivést srdce k vyjádření, kreativita, masová komunikace, umělec, Atlantida.

Modrá: Krk, výraz, komunikace, horní dýchací orgány, klid, mír, pochopení, náboženské cítění, matka. Třetí oko, nadřazený pohled, vnímání, světlá a královská modř úzce souvisí.

Fialová: Spojení extrémů (modrá a červená), transformace, léčení, „absolutní”spojení vzhůru, duchovnost. Rodný dům.

Světle fialová má vlastnosti stejné jako fialová, jen mnohem jasnější, absolutní spirituální prozíravost. Rozpoznání všech souvislostí.

Bílá: Spojení všech barev, rozhodnutí, dokonalost, zpět k jednotě, očištění.

Magenta: Nejvyšší forma lásky, láska k drobnostem v životě. Péče a regenerace, dává energii k uvedení  životních záležitostí do pořádku v lásce.

Béžová Spjatost se zemí, vytrvalost, schopnost výdrže, vědomí

Hnědá: povinnosti, spolehlivost, malá pohyblivost.

Černá: Zesiluje vizuálně ostatní barvy, ochrana, smutek, vymezení, přechodné stažení se ze života, erotika, často je neprávem vykládána negativně.

elizabethin

a tu je zopár stránok kde si môžete mandaly stiahnúť a vyfarbiť

http://www.print-and-color.com/index.htm

http://www.papermandalas.com/mandalas.htm

2 komentáre to “Maľovánie nie len mandál s kladením otázok”

  1. anitraM said

    Super….našla som mandalky pre detičky tie s pavúkmi sa mi páčia. 😳
    http://www.alinka.sk/c/mandala-5679.html

    Pozriem nejakú vhodnú a vyfarbím. Včera som použila červenú pri kresbe obťahovala som fialkovou a dokreslovala oranžovou. Ale skončilo to v koši. 😕

    • jeeejda tie su krasne, ja mam podobne :-))))
      vsak ich tu dam nech sa vsetky deticky potesia xiixixi
      dakujeeeeem
      a len pekne kresli ja som sa tiez dobre zabavila 🙂
      pappa

Pridaj komentár

 
