elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Zaujímavosť o otvore v jazere

Posted by elizabethin na 7. mája 2012

Na mojich potulkách po internete som našla túto záhadnú fotografiu. Musíte uznať, že tom vyzerá ako fotomontáž. Veľmi ma to zaujalo, lebo mi na tom niečo nesedelo a tak som po hodinách vyhľadávania vo vyhľadávačoch našla tieto fakty .

To čo práve vidíte, je otvor , ktoré sa volajú plug holes, čiže najväčší zvonovitý prieliv, ktorý sa umiestňuje pri stavbe priehrad, aby nedošlo ku pretečeniu vody v obdobiach výdatných dažďov a nepoškodili sa tak priehradné múry, alebo jazero sa nevylialo z jeho brehov a nezaplavilo okolité dedinky.Lievikovito sa zužujú a vyúsťujú v múroch a tak nepotrebnú vodu odvádzajú preč.

Tento je na jazere Ladybower, Derbyshire, Anglicko a ma na priemer 80 stôp . Patrí medzi najväčšie na svete a stáva sa turistickou atrakciou v poslednej dobe.

elizabethin

7 komentárov to “Zaujímavosť o otvore v jazere”

  1. Ako prepad na bazéne… 😛

    • xixiix tak vo mne to vyvolava zdesenie xixi
      hned som si predstavila ako ma to vcucne a ja sa tam sprajcnem a bum nocna mora je na svete 🙂 asi som sa topila v minulom zivote alebo co, preto mam aj problem naucit sa plavat 🙂
      pekny den heli prajem 🙂
      ja sa prave pokusam najst vodu s ocinom prutikmi a je to sranda ti poviem 🙂
      apap

  2. Duša-n said

    Často sa mi snívalo že som tam spadol a potom… 🙂

    • no mne ani raz sa takato vec nesnivala :-)) tak ale neviem si predstavit tam spadnut, ja sa takymto veciam zdaleka vyhybam :-)))
      pappa a snivaj len nieco pekne 🙂

      • anitraM said

        Duško…průchod dírou může vést snícího k zážitkům jiných stavů vědomí, ale současně může snící procházet dírou z vyšších stavů do nižších ….čiže si zletel kozmickou rýchlosťou z citovej roviny do pudovej. 😉

        Ja som kedysi v snoch preliezala potrubím odpadu vo vani a chodila v nejakom kanále na lúke a zbierala šperky a mince. Teraz už v snoch zbieram kamienky. 😆 ale otvormi nepreliezam ani nepadám do nich. 😉

  3. anitraM said

    Tiež som to mala v maile, ale bolo ich tam viac takýchto zaujímavostí ako sklenené jazero a iné.

    • dakujem martinka za video 🙂
      som si to tam potom pozerala a same zaujimave veci okolo ako vidim hmhm
      ani sa necudujem, ze ti ludi pritahuje, lebo to vzbudzuje hociake myslienky a asociacie hned :-))) alebo tam skusaju nieco hodit, ako to tam vcucne vsetko xixiix
      pekny den prajem

Pridaj komentár

 
