elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Harmonizácia čakier pomocou cvičenia 5 Tibeťanov

Posted by elizabethin na 8. septembra 2011

Jedným z najúspešnejších cvičení, ktoré bolo na západ importované a „udomacnené“ je cvičenie pod názvom 5 tibeťanov, ktoré priniesol z Tibetu plukovník Peter Kelder. 5 tibeťanov je staré Tantrické cvičenie prinesené a modifikované Tibeťanmi.  Za 5 až 9 týždňov sa dá vypracovať až na konečný počet 21 opakovaní z každého cviku. Ak budeš každý deň cvičiť týchto 21 opakovaní, tvoje telo bude mať trvalo energiu 25 ročného človeka. Sú registrované prípady ľudí, ktorým sa vo vysokom veku zlepšil zrak, tak že odložili okuliare,  vyliečili sa z ekzémov a mnohých ďalších chorôb.

Je to cvičenie , ktoré harmonizuje fungovanie čakier, ktoré priamo riadia činnosť žliaz s vnútorným vylučovaním a tým harmonizujú všetky procesy tela..

.

.

.

.

.

Ja cvičím s prestávkami 5 tibeťanov už niekoľko rokov. Naučila som sa pekne dýchať, čo je naozaj asi najdôležitejšia časť, vôbec ich nerobím tak rýchlo ako nájdete na videách, ale skôr formou relaxácie , zameranej na ten správny spôsob dýchania a koncentrácie, čo pomáha pri zvýšenom strese , vyčerpanosti a únave. Taktiež by som neodporúčala ich cvičiť pred spánkom, lebo sa tým zvyšuje energia v telíčku a môže vám to potom zabrániť spať.

Tehotné ženy by  mali vynechať cvičenie, tak isto ak trpíte poruchami chrbtice, alebo klbov. Je veľmi veľa vysvetlení ako ich cvičiť, ale ja som našla pred rokmi tento niekde na internete a preto neuvádzam zdroj. Podotýkam, moje cvičenie je omnoho pomalšie, ako uvidíte na videách a osvedčil sa mi a doporučujem ho. Pripojila som aj videá, ktoré môžete vo veľkom množstve už nájsť na internete, aby ste videli reálne ako to cvičia iní.

.

.

.

.

1.Tibeťan – Otáčanie sa

Prvým krokom k tomu aby sme sa začali otáčať je zistiť, na ktorú stranu sa budeme otáčať:
.Jedna noha je pevná, na ktorej sa budeme točiť. Tá sa počas točenia nesmie zdvihnuť zo zeme /ako v baskete , pivotova noha

• stoj rozkročný – rozpažiť obe ruky jednu dlaň smerom hore a jednu dlaň smerom dolu, dlaňou k zemi. A teraz si vyskúšajte otáčanie a to tak že , otáčajte sa za dlaňou ktorá je otočená k zemi. Keď je to pravá dlaň tak sa otáčajte v smere hodinových ručičiek. Potom si zmeňte dlane tak že ta ktorá bola otočená smerom hore je dole a naopak. Vnímajte pocity pri otáčaní na jednu a potom na druhú stranu. A vyberte si tu ktorá vám viac vyhovuje.

• Po zistení sa točte vždy v svojom smere maximálne však 21 krát. Ak sa niekomu točieva hlava môže sa pri otáčaní pozerať na dlaň tej ruky ktorá má smerovať hore. Točiť sa môžte s otvorenými alebo zatvorenými očami.

1.1 Medzicvik.

Medzicvik je veľmi dôležitá súčasť celého procesu. Medzicvik nasmeruje energiu nižších čakier hlavne prvej , k siedmej na temene hlavy. Takže:

* stojíme rovno, s mierne rozkročenými nohami a uvoľnení.

* ruky sú spustené , chrbty rúk skoro pri sebe vo výške pohlavných orgánov

* s nádychom a súčasným zovretím konečníka a s predstavou smeru energie od prvej čakry k siedmej zdvíhame ruky až k siedmej a až do úplného vystretia ako keby ste dalšiu čakru dosahovali v nekonečne .

* s výdychom ruky spúšťame a tiež kopírujeme pohyb energie rukami smerom dole k prvej čakre s predstavou strieborného lúča z nekonečna až k prvej čakre.

* ak to nejde naraz tak môžete to urobiť , ten nádych smerom hore na dva krát. Najprv po srdce, 4.čakru a potom zo štvrtej cez siedmu do nekonečna

*Opakovať medzicvik dvakrát za sebou.

2. Tibeťan – Akože „brušáky“

* V prvom rade si je potrebné uvedomiť , že toto cvičenie nie je žiadne posilňovanie svalov . Všetku tzv. námahu čo robíme , robíme pomocou dychu a sťahovania-zvierania análu, konečníka či hrádze – priestorom medzi konečníkom a pohlavnými orgánmi /1.čakra/

• Takže, ležíme na podložke na zemi, ruky voľne vedľa tela. S prudkým nádychom, cez nos, prudko zdvihneme obe nohy tak aby zvierali s podložkou približne 90 stupňový uhol.

• Súčasne zdvihneme hlavu k hrudi tak aby sa dotýkala hrude.
• Následne pomaly spúšťame nohy k zemi, s výdychom a úplným uvoľnením.

1.1 Medzicvik.

.

.

.

.

.

.

3.Tibeťan -Cvik

*Kľačíme na kolenách , vystreté telo zviera pravý uhol voči zemi a rukami si podopierame svaly zadku tak, aby zachovali vystreté telo aj pri následnom pohybe.

*S prudkým nádychom so súčasným zovretím hrádze sa zakloníme do svojho maximálneho uhla tak aby sme boli zaklonení a ešte sa nám od napätia netriasli stehenné svaly. Hlava je tiež zaklonená Aj v tomto záklone s pomocou rúk na zadku sme vyrovnaní a s výdychom a súčasne uvoľnením hrádze sa vraciame do východiskovej polohy.

*Upozornenie: Prsty na nohách sú zapreté o zem.

*Cvik opakujeme.

1.1 Medzicvik.

.

.

.

.

.

.

4. Tibeťan – Most

Sedíme na podložke, v pravom uhle voči zemi, ruky sú pri tele, dlaňami opriete o zem. So zovretím hrádze-konečníka a s prudkým nádychom zdvihneme smerom dopredu tak aby telo tvorilo voči zemi obrátené písmeno U, ako keby sme išli urobiť gymnastický mostík s tým rozdielom, že trup je vodorovne voči zemi a ruky a nohy sú v pravom uhle voči zemi. Hlavu zakloníme.
S uvoľnením hrádze konečníka a súčasne s výdychom sa vraciame do východiskovej polohy.

1.1 Medzicvik.

.

.

5. Tibeťan – Strecha

• Do základnej polohy sa dostaneme tak, že ležíme na zemi , na bruchu a zdvihneme na ruky len prednú časť trupu , pričom telo zostava uvoľnené a tvorí časť oblúka. Nohy sú na zemi a prsty sú vzopreté o zem.

• S nádychom a zovretím hrádze-konečníka a s nádychom urobíme pohyb smerom hore tak aby zadok bol najvyššie a telo tvorilo trojuholník som zemou – striešku.
• S výdychom a uvoľnením hrádze-konečníka sa vraciame do východiskovej polohy.

Posledný cvik ktorý môžte a nemusíte ale je vynikajúci na dokončenie je nasledovný:

• Ľah na chrbte, ruky pri tele, ruky len s nádychom vzpažíme prudko až za hlavu na zem.
• Potom s napnutím všetkých chrbtových svalov zdvíhame ruky do pravého uhla tak, že sa nám dostanú nad tvar pričom pri zdvíhaní zadržiavame dych a súčasne napíname špičky nôh akoby sme sa chceli predĺžiť.
• S výdychom spúšťame ruky dlaňami na tvár a chvíľu tak ich podržíme.
• Tento cvik opakovať dvakrát nie viac.

Po cvičení je dobre si ešte chvíľu posedieť či meditovať..

Pár poznámok:

*prudkosť či rýchlosť pohybu je relatívna a individuálna
*Nie je to posilňovanie svalov – cviky sa vykonávajú silou dychu
*nie je tu podstatná dokonalosť vykonaných polôh – neznásilňujte sa
*maximálne robte 21 opakovaní a opakovania u každého cviku môžu byt rôzne čo do počtu
*je dobre pri nádychu so súčasným zovretím konečníka použiť predstavu ako keby ste vyťahovali energiu zo základnej čakry stredným kanálom až na siedmu.

15 komentárov to “Harmonizácia čakier pomocou cvičenia 5 Tibeťanov”

  1. Tina said

    Tak toto je aka synchronicita! Uz tyzden sa chystam na clanok o 5 Tibetanoch, dnes som si skopirovala material o cviceniach, ze to idem prekladat, lebo so slovenskym som nebola spokojna.. a teraz das ty clanok hihihihi ze akaaa haluz 😀

  2. tinka, len si ho daj 🙂 myslim, ze kazdy ma svojich 5 tibetanov na blogu, bez toho to asi nejde, je to take abc, ktorym kazdy prejde 🙂 cakry, aura, tarot, duchovno 🙂 skoro vsetky piseme tak svojsky a nam vlastnym stylom o tom istom a to nas tvori jedinecnymi a zaujimavymi 🙂 ja si precitam tvoje postrehy z tohoto cvicenia velmi rada asi ako kazdy 🙂 takze nic sa nedeje moja 🙂
    inak ja ked som sa pozerala na tie tvoje obrazky s dualnou dusou, tak ak tu svoju niekedy najdem, urcite to vyskusam, a aj tu partnersku xixixi, ta si toho pri mne uzije veru 🙂 si ma navnadila neskutocne xixiixi
    pekny vecer prajem tinka a len pis a ja pridem pozriet 🙂 papa

    • Tina said

      nooo ..sak uz som to zacala prekladat, tak to dokonciiim :))) Ku kazdemu cviku som nasla afirmacie, celkom sa mi to luuubi.

      Kreslenie s partnerom vyzaduje absolutnu doveru, je to aj ako keby skuska ktorej odmena je nadherne spojenie sa 🙂

  3. tinka tak to si pridem pozriet, s afirmaciami som este nevidela, ja mam svoje vlastne, tak som zvedava ake odporucaju 🙂
    a to kreslenie s partnerom musi byt naozaj very intimna zalezitost plna dovery a pocitu blizkosti, lebo na vsetko treba dvoch a musia to citit rovnako, jeden nic nezmoze, ochota a pocit spolupatricnosti ma byt na oboch stranach, ak to ma mat svoj vyznam 🙂 ale tie diela, co ste vy stvorili su nadherne, chcela by som zazit nieco podobne 🙂 muselo to byt nezabudnutelne ..
    pekny den prajem a nech sa dari tinka

  4. anitraM said

    Ja som ich cvičila ale pol roka a ani neviem prečo som prestala. Už som si ich vytiahla, že budem pkračovať a uúnava mi nedovolila. Takže ďalšia pripomienka, že treba cvičiť. 😉

  5. tak ja som presla niekolkymi sposobami cvicenia a nakoniec som zostala len pri tomto, asi to moje telicko potrebuje a vyhovuje mu to dost, ae vela ludi cvici jogu, ci zumbu alebo aerobik. beha alebo bicykluje a ten svoj sposob nabijania energie ma. hlavne pocuvaj co ti telicko hovori a bud s nim zadobre, to sa oplati vzdy 🙂
    ked povie ze chce spinkat, tak spinkat, na prechadzku, tak na prechadzku, ked masirovat , tak masirovat xixixi aked 5 tibetanov ,tak 5 tibetanov 🙂 ved vies vsak 🙂 ainak ja si tiez myslim, ze ak si zacala reikovat, tak treba v tom pravidelne aj pokracovat 🙂 budem ti drzat palceky moja 🙂

  6. […] informácie: http://mracnahora.wordpress.com/2007/08/24/pat-tibetanov/ https://elizabehtin.wordpress.com/2011/09/08/cvicenie-na-harmonizaciu-cakier-5-tibetanov/ Podel sa:ViacLike this:LikeBe the first to like this […]

  7. maskot said

    dobry den dievcence.je to davno co som cvicil 5 tibetanov,a chcem sa k tomu vratit.ku vsetkemu mi velmi pomaha hudba.nasiel som nieco pre 5T na nemeckych strankach,ale chcu za to moc penazi.poradte

  8. hmhm no pre mna je 5T relaxacne cvicenie, meditacne, so sustredenim na dychanie a ja nepocuvam pri tom hudbu.
    niekedy som skusala take ako sum mora a take tie relaxacne, co najdes na internete kopec, staci si len vybrat 🙂
    alebo si najdi na youtube taku hudbu na harmonizaciu vsetych cakier, to by malo tiez pomoct 🙂
    tak potom napis ako ti to dopadlo 🙂

  9. anitraM said

    http://www.mp3ye.eu/1130930_mantra-5-tibetan-monks-big-om-of-tibet-mp3-download.html

    vyskúšaj tento link, mne to v práci nejde prehrať.

    alebo pozri aj YouTube Robert Jisa -five tibetians

  10. Gabiv said

    Dobry den, chcem sa opytat, mozem zacat cvicit 5 tibetanov aj pred operaciou? za 4 tyzdne ma caka vyber mandli v celk. anesteze. Dakujem.
    Gabriela

    • gabiv prepacte ale len teraz som si vsimla ze ste pisali

      ja co viem, tak toto cvicenie nesposobuje skody pred operaciami, nie je narocne a pomaha pri uzdravovani a navrateni stratenej energie. takze nevidim problem preco nie. jedna sa o hlasivky a nie svalstvo alebo organy brusnej dutiny co su namahane. ak sa budete citit slaba, tak necvicte. ak v poriadku, tak by tam nemal byt problem. pekny den prajem

      • Gabiv said

        velmi pekne dakujem za odpoved. niekde som citala, ze sa mozem na zaciatku cvicenia (neviem po kolkych opakovania bolo na mysli) citit aj zle, neprijemne, lebo cvicenim sa vyplavuju negativne nanosy z tela von. ale vraj je dobre pokracovat a horsie stavy prejdu same po ocisteni organizmu, cakier. mate s tymto skusenosti prosim?

      • gabiv, ja cvicim 5 tibetanov stale a jedine, ked som prestala bolo tehotenstvo.
        co ja viem, byva zle na zaciatku, ked sa robia otacky. tie netreba robit rychlo. ja toto nerobim v takom rychlom tempe ako je na videach, ja robim skor meditacne relaxacne a pomaly, takze ja by som skor odporucila pomalsie na zaciatok, kym si organizmus zvykne na cvicenie a potom zrychlovat. inak neviem, ze bz s tymto cvicenim mal byt problem. dufam, ze vam sadne a bude pre vas dobre, lebo existuje vela cviceni a kazdy si casom najde to svoje co momentalne potrebuje. pekny den prajem

  11. Mirka said

    som rada ze som nasla konecnie 5tibetanov s podrobnejsim popisom, na nete je milion stranok a clovek vlastne ani nevie ci je to to spravne cvicenie lebo sa mierne odlisuju. Zacala som cvicit lebo citim ze som nejak vnutorne rozhadzana a vyskusam, ci pomoze na harmonizaciu… Len sa chcem spytat ako spravne civicit – jeden cvik za druhym a opakujem nasledne 3,5,…21 krat? Ako vlastne clovek zisti ze cvici spravne? Zacnem sa citit inak? 😀

Pridaj komentár

 
