elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Čerešne, Ríbezle, Grapefruit

Posted by elizabethin na 8. augusta 2011

ČEREŠNE

Účinky :

Obsahujú vitamín C a draslík. Ten pomáha udržiavať zdravú pokožku a pravidelný rytmus srdca. Pôsobia preventívne proti dne, odvádzajú z tela toxické látky a čistia obličky. Majú močopudné účinky a pomáhajú prečistiť organizmus. Nachádza sa v nich kyselina kremičitá, ktorá blahodárne pôsobí na spevnenie väziva. Okrem toho obsahujú aj fosfor, ktorý upokojuje nervovú sústavu.Listy z čerešne sa pridávajú aj do čajových zmesí pre ich močopudné účinky. Kúpeľ v odvare zmierňuje bolesti kĺbov pri reume.Vďaka minerálom, sú čerešne vhodné pre chudokrevných, podporujú krvotvorbu, ale prispievajú aj k zdravej pokožke – obsahujú prírodné látky, ktoré zmierňujú ochabnutie pleti a zneškodňujú voľné radikály. Čerešne sú aj močopudné. Draslík obsiahnutý v čerešniach podporuje vylučovanie vody z tela. Čerešne rovnako vzhľadom obsahu jódu pomôžu aj chorým so štítnou žľazou a vďaka vápniku zase prospejú našim kostiam a zubom. Zdravie je základom krásy a preto nezabúdajte, že je vždy na prvom mieste.

Množstvo : Jedzte ľubovolné množstvo. Čerešne so stopkou vydržia dlhšie.  Kôstky sa dajú strieľať.

RÍBEZLE

Účinky :

V nich obsiahnuté flavóny pôsobia proti arterioskleróze, nachladnutiu a pri problémoch s črevami. Napomáhajú sekrécii rôznych štiav. Sú bohaté na beta-karotén, biotín, vitamín C a E. Zabraňujú infekcii močových ciest. Prinášajú úľavu pri zápale. Sú výborným zdrojom draslíka.Už 35 až 40 bobuliek ríbezlí pokryje nevyhnutnú dennú dávku vitamínu C. Farbivo tohto ovocia obsahuje karotény, ktoré sa v organizme menia na vitamín A. To prispieva k ochrane sliznic a stimuluje bunkový metabolizmus. Veľké množstvo je aj niacínu (vitamín PP), dôležitého pre nervy.
Ríbezle sú významným zdrojom kyseliny pantorénovej, dôležitej pri zásobovaní buniek kyslíkom a podporujúcej zdravie vlasov. Majú veľa draslíka, vápnika, železa, horčíka a mangánu. Posilňujú tak imunitný systém, chránia pred voľnými radikálmi, podporujú činnosť srdca a svalov.

Množstvo : Jedzte ľubovolné množstvo, predovšetkým surové. Džúsy z čiernych ríbezlí často obsahujú len trochu ovocia. Preto si radšej skontrolujte obal.


GRAPEFRIUT

Účinky :

Obsahuje vitamín C. Ružový je naň bohatší ako biely. Okrem toho obsahuje betakaroten, ktorý sa v organizme premieňa na vitamín A, ktorý napomáha zachovať si mladosť a chráni nás pre infekciami.Grapefruit nemá vplyv na už rozvinutú cukrovku, ale je cenným pomocníkom pri jej prevencii. Pomáha znižovať výskyt javov odolnosti na inzulín. Výskyt takejto odolnosti by mohol narušiť metabolizmus tukov a cukrov a viesť tak k vzniku cukrovky.Pomocou antioxidantov, ktoré grapefruit obsahuje, zlepšuje pružnosť ciev, a preto je prospešný aj pre krvný obeh.Vďaka obsahu antioxidantov a ďalších látok, z ktorých najdôležitejšie sú naringenín a limonín, grapefruit posilňuje imunitný systém organizmu proti nepriaznivým vplyvom, ktoré by mohli spôsobiť rakovinu.Pozor: Kyselina citrusová prítomná v tomto ovocí nie je kyselinotvorná, takže nie je nebezpečná ani pre tých, ktorí majú problémy so žalúdkom.

Množstvo : Ružový grapefruit denne pokryje dennú dávku vitamínu C. Predáva sa v obchodoch so zeleninou a ovocím.

 zdroj-Dr, Vojtíšek. Liečivé účinky zeleniny a ovocia

 

Reklamy

2 komentáre to “Čerešne, Ríbezle, Grapefruit”

  1. Elizabeth,
    počuj jedna chyba môže byť, prečo nejde na teba kliknúť ak zadáš celú adresu, že ťa neukazuje ako elizabethin.wordpress.com ale elizabehtin.wordpress.com… čiže prehodené písmenká 🙂 a chcem sa spýtať čo sa tohto článočku týka, je pravda, že grep aj napomáha pri chudnutí???

  2. ja to mam chybu, lebo take nieco uz existovalo, takze je to tamprehodene, alebo som spravila chybu xixi uz teraz neviem 🙂
    tak ale grep a aj ananas pomahaju chudnuti a latky z nich sa pouzivaju do tabletiek a aj chudnucich napojov 🙂 ja mam kamosku co je na toto zatazena a on asleduje zlozenie a je to tak, len su aj alergenne, tak nemoze vela toho spapat 🙂 inak mozes mat alergicku reakciu 🙂
    my sme geneticky z mierneho pasm a toto je tropicke ovocie, takze organizmus generacne nie je zvyknuty na toto ako prirodzenu stravu a tak sa ot neda papat vo velkom, ale v malych mnozstvach to ma velmi dobry vplyv na organizmus 🙂
    appapap 🙂 dufam, ze pomohlo 🙂

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: