elizabethin – Snívajme sen o Raji na Zemi

Letný Slnovrat-21.jún

Posted by elizabethin na 21. jún 2011

Letný slnovrat 21. jún .Ide o Tradíciu Letného slnovratu (svätojánska noc) Táto noc je známa aj ako Svätojánska a je jednou z najkratších v roku.

Je to jav, kedy Slnko vrcholí v nadhlavníku na obratníku Raka. Znamená to, že slnečné lúče dopadajú kolmo na 23,5° rovnobežku severnej geografickej šírky. Je pomenovaný podľa ročného obdobia, ktoré spôsobuje na severnej pologuli. Nastáva zvyčajne 21. júna. Tento jav je spôsobený sklonom zemskej osi a obehom zemského telesa okolo Slnka. V čase letného slnovratu začína na severnej pologuli leto, na južnej pologuli zima.

Svätojánska Noc, vďaka jej kresťanskému nádychu sa slávila „silnejšie“ než filipojakubská noc (Beltain), a postava sv. Jána sa stala veľmi populárnou, hoci tento svätec nemá s týmto sviatkom nič spoločné. Pôvodne to bola noc plná čarov a mágie, radosti z rastu rôznych plodov a ohne sa zapaľovali na počesť slnečného boha. Samozrejme, aj k tomuto dňu sa viaže mnoho pranostík, ako – „na svätého Jána, otvára sa k letu brána“.

Mladí sa schádzali u svätojánskych ohňov a spoločne preskakovali vatru, pričom (u dievčat) tomu predchádzal kúpeľ, či už skutočný v potoku, alebo symbolický v „rose“ na lúke. Bola to záruka plodnosti v budúcnosti. Taktiež sa týmto spôsobom dalo zbaviť nešťastia či choroby. (K tomuto účelu sa nosili určité byliny, semiačka či korene vo vrecúšku, ktoré sa potom spálilo v ohni).

V rozprávkach sa počas tejto noci otvárajú tajomstvá hôr, ukazujú sa poklady a všetky tajomné bytosti (ako víly či škriatkovia) tancujú, aby ukázali cestu k nim. A vraj je možné porozumieť aj reči zvierat…

Príprava Ochranného vrecúška :

Predovšetkým budeme potrebovať vrecúško, ktoré naplníme rôznymi bylinkami, napríklad levanduľou, kamilkami či trezalkou. Sem potom duševne prenesieme všetky problémy ktoré nás trápia, bolesti, choroby i ľútosti. Vrecko potom umiestnime na oltár. Potrebný bude aj kotlík a aspoň jedna červená svieca k osvetleniu oltára. (V prípade, že sa rituál odohráva pod holou oblohou, netreba kotlík, ale zapálime oheň.)

Rituál letného slnovratu :

 Prichystajte oltár, zapálte sviečky a kadidlo • Vytvorte kruh • Vyslovte spev požehnania • Vzývajte Pána a Pani slovami, ktoré sa vám páčia Postavte sa pred oltár a so zdvihnutou paličkou vravte:

Oslavujem vrchol leta mystickým obradom. Ó veľká Bohyňa a Bože, všetka príroda sa chveje vašou energiou a Zem sa kúpe v teple a živote. Teraz je čas zabudnúť na staré starosti a strasti; teraz je čas očistenia. Ó žeravé slnko, Spál neužitočné, Škodlivé, Ničivé, svojou všemocnou silou. Očisti ma! Očisti ma! Očisti ma!

Položte paličku na oltár a vezmite si vrecúško. Zapálte ho plameňom od červenej sviečky (alebo rituálneho ohňa) a vhoďte do kotlíka (alebo ohňa) a vravte:

Vyháňam vás silou Bohyne a Boha! Vyháňam vás silou slnka, mesiaca a hviezd! Vyháňam vás silou Zeme, Vzduchu, Ohňa a Vody! Potom chvíľu sledujte, ako vaše bolesti a trápenie zhorí na popol. Potom povedzte: Ó vľúdna Bohyňa, ó vľúdny Bože, túto noc slnovratu, sa modlím, aby ste naplnili môj život zázrakmi a radosťou. Pomôžte mi byť v harmónii s energiami kdesi vo vzduchu začarovanej noci. Vzdávam vďaku.

Potom pouvažujte nad očistou, ktorú ste podstúpili. Vnímajte sily prírody, ktoré prúdia okolo vás a čistia vás. Teraz môžu nasledovať magické činnosti. Uvoľnite kruh.

zdroj -deeweenka.szm.com,wikipedia.sk

2 odpovedí to “Letný Slnovrat-21.jún”

  1. anitraM said

    Ja som mala tejto noci pocit, že je nekonečná, nemohla som dospať a čas sa posúval akosi pomaly. 😕

  2. martinka ja som pisala na jablku a hruske o tom ako to robila moja znama s tym vrecuskom xixiixi a velmi si to chvalila a ja som mala zly sen si predstav hmhm a je to vec, ktoru proste musim urobit a uz som ju odkladala dlho a nadisiel cas a gabina sa zasa kyselkavo usmievala nado mnou, ja toto nemusim fakt s nou, ved vies :-)))) ako je to s nimi :-)))
    tak ale co pocuvam, kazdy mal problem so spankom a urovnavanim veci vo svojom zivote 🙂
    ze vraj to bola noc rozhodnuti, to co si sa rozhodol tejto noci urobit tak sa splni 🙂
    tak osm zvedava, co z toho bude a potom o mesiac napisem :-)))))

Pridaj komentár

 
